Wyniki egzaminu ósmoklasisty w powiecie śremskim

homework, school, problem
Harmonogram egzaminów maturalnych w terminie dodatkowym/ fot. Pixabay

W powiecie śremskim wyniki egzaminu ósmoklasisty kształtowały się różnorodnie w zależności od poszczególnych szkół i gmin.

Reklama VW Berdychowski

Jest to 6. edycja obowiązkowego egzaminu ósmoklasisty, który rozpoczął się w 2019 roku. Główna sesja egzaminacyjna odbyła się w maju 2024 r., z dodatkową sesją w czerwcu 2024 r. Liczba zdających oraz średnie wyniki procentowe w różnych obszarach były następujące:

  • Brodnica: 24 zdających, średni wynik 59,17%
  • Dolsk: 16 zdających, średni wynik 64,81%
  • Książ Wielkopolski: 27 zdających, średni wynik 55,85%
  • Śrem: 208 zdających, średni wynik 56,43%

W samej gminie Śrem wyniki przedstawiały się następująco:

  • Bodzyniewo: 14 zdających, średni wynik 53,64%
  • Dąbrowa: 16 zdających, średni wynik 60,13%
  • Krzyżanowo: 5 zdających, średni wynik 27,40%
  • Nochowo: 18 zdających, średni wynik 58,17%
  • Pysząca: 9 zdających, średni wynik 81,56%
  • Zbrudzewo: 14 zdających, średni wynik 47,29%
  • Śrem: 132 zdających, średni wynik 56,39%

Różnorodność wyników widać również na poziomie poszczególnych placówek w miejscowości Śrem:

  • Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Śremie: 15 zdających, średni wynik 38,07%
  • Szkoła Podstawowa nr 6 im. Braci Barskich w Śremie: 23 zdających, średni wynik 72,39%
  • Publiczna Szkoła Podstawowa w Śremie im. Kawalerów Orderu Uśmiechu: 24 zdających, średni wynik 48,04%
  • Katolicka Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II w Śremie: 14 zdających, średni wynik 85,14%
  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Marii Konopnickiej w Śremie: 15 zdających, średni wynik 55,53%
  • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ks. Piotra Wawrzyniaka w Śremie: 19 zdających, średni wynik 40,32%
  • Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskich Noblistów w Śremie: 22 zdających, średni wynik 57,45%

Dane te pokazują znaczne zróżnicowanie w wynikach egzaminów w różnych szkołach i gminach powiatu śremskiego, co może być związane z różnymi czynnikami edukacyjnymi i socjoekonomicznymi.