Obwodnica miasta i czteropasmówka do Kórnika. Drogowe plany gminy Śrem
Kierownictwo gminy Śrem, WZDW oraz urzędu marszałkowskiego, a także stowarzyszania, którego celem jest poprawa komunikacji samochodowej na trasie Śrem – Kórnik, spotkali się, by omówić najbliższe planowane inwestycje.
Reklama
Tutaj prym wiedzie budowa III etapu śremskiej obwodnicy, która miałaby przebiegać od skrzyżowania ulic Staszica i Gostyńskiej, przez obwodnicę Śremu, a kończyłaby się rondem na wysokości ulicy Rolnej. Ten projekt jest forsowany i na niego przygotowywane są dokumenty.
– Wszystko jest potwierdzone i prace trwają. Sądzimy, że najbliższe kilka miesięcy pokaże, jak wyglądają pozwolenia środowiskowe w tym zakresie. Jeżeli to będzie zrealizowane, to przystępujemy do dalszych prac.
– mówi Adam Lewandowski, burmistrz Śremu.
Prace mają być w porozumieniu z sąsiednią gminą, gminą Kórnik. – Kórnik S11, my III etap obwodnicy, a następstwem tych dwóch działań będzie połączenie drogą wojewódzką 434 czteropasmową – precyzuje burmistrz Śremu.
Gmina nie planuje przeprowadzić inwestycji w całości, tylko podzielić ją na etapy. Wstępnie mówi się o czterech etapach realizacji.
Decyzja zapadła. Gmina dołoży 150 tys. na dokumentację III etapu obwodnicy Śremu
Również wstępnie, na dzień dzisiejszy, szacuje się, że wspomniana inwestycja będzie mogła być realizowana w latach 2026-2028. Źródłem finansowania mają być w znaczniej mierze środki z odblokowanego funduszu KPO.