Nochowo Rojek
O zmiany wnosił radny Piotr Rojek / fot. M. Czubak
  • Home
  • Aktualności
  • Bezpieczeństwo na DW432. Mieszkańcy Nochowa chcą kolejnych zmian

Bezpieczeństwo na DW432. Mieszkańcy Nochowa chcą kolejnych zmian

Co o tym sądzisz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Nochowo i DW432 to niekończący się scenariusz różnych próśb i nagabywań. To o zmianę prędkości na całym odcinku, to o jej podniesienie, bo „jest za wolno”. Tym razem sprawa dotyczy czegoś innego. Czego konkretnie?


Berdychowski Kwiecien2 2024

Mieszkańcy Nochowa zwracają uwagę na pilną potrzebę poprawy bezpieczeństwa na odcinku drogi wojewódzkiej nr 432, stanowiącej główną arterię komunikacyjną między Śremem a Nochowem. Po konsultacji z sołtysem wsi oraz radą sołecką, za sprawą swojego mieszkańca, ale nie radnego z tego okręgu (mandat radny otrzymał z okręgu nr 3 – miasto – dop. red.) mieszkańcy zgłaszają interpelację, w której przedstawiają konkretne problemy i propozycje rozwiązań.

Radny w interpelacji pisze o drodze wojewódzkiej 434, ale jak wiemy, ta przebiega zupełnie inaczej. Zapewne radnemu Rojkowi chodzi o drogę DW432, która faktycznie biegnie od Śremu do Nochowa, dlatego w dalszej części tekstu skupiamy się na tej drodze.



Chodnik od DW432 odgrodzą bariery?

Jednym z kluczowych obszarów zaniepokojenia zainteresowanych mieszkańców Nochowa jest chodnik pomiędzy ulicami Jeziorną a Ogrodową. Jego bliskość do intensywnie uczęszczanej jezdni generuje potencjalne zagrożenie dla pieszych i rowerzystów. Zgodnie z sugestią mieszkańców, proponuje się zainstalowanie bariery oddzielającej chodnik od ruchu drogowego. Taka interwencja miałaby na celu zwiększenie bezpieczeństwa na tym krótkim, ale istotnym odcinku drogi.

WZDW bezlitosne dla pomysłu radnego Bartkowiaka. Traktory i kombajny nie pojadą przez Śrem

Bezpieczne przejścia dla pieszych

Innym ważnym zagadnieniem są skrzyżowania z ulicą Ogrodową oraz ulicą Polną. Brak bezpiecznych przejść dla pieszych w okolicach przystanków autobusowych generuje trudności dla mieszkańców oraz pasażerów korzystających z komunikacji publicznej. Opinie mieszkańców wskazują na konieczność zlokalizowania bezpiecznych przejść, odpowiednio oznakowanych, które poprawią komfort i bezpieczeństwo korzystających z tych skrzyżowań.

Krytyczny obszar bez sygnalizacji świetlnej?

Jednak najbardziej krytycznym obszarem, wg mieszkańców i Piotr Rojka, radnego, który w ich imieniu składa interpelację, jest skrzyżowanie ulic Lipowej i Brzozowej w sąsiedztwie firmy Kampra. Zdaniem mieszkańców, istnieje konieczność wyposażenia tego skrzyżowania w przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną oraz oświetleniem. Propozycja ta spotyka się z poparciem społeczności lokalnej, której zdaniem jest to kluczowe dla zminimalizowania ryzyka wypadków drogowych w tym obszarze, szczególnie po zmroku.

Jest bezpiecznie… Przejścia nie będzie!

Wolno, wolniej, jeszcze wolniej

Dodatkowo, mieszkańcy ulicy Brzozowej postulują ustanowienie ograniczenia prędkości do 30 km/h wzdłuż tej ulicy, co zwiększyłoby bezpieczeństwo na tym odcinku drogi. Mieszkańcy podkreślają, że jest to krok niezbędny, zwłaszcza w obszarze skrzyżowania z ulicą Świerkową.

Podsumowując, przedstawione propozycje poparte są opinią mieszkańców, Rady Sołeckiej i Sołtysa, a ich implementacja znacząco przyczyniłaby się do poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi wojewódzkiej nr 432 na tym konkretnym odcinku. Mieszkańcy Nochowa liczą na skuteczną reakcję władz w tej sprawie, mając na uwadze dobro i bezpieczeństwo społeczności lokalnej.

Co z ul. Polną w Nochowie?

Co ważne, interpelacja złożona została na ręce burmistrza Śremu, który nie ma nic do powiedzenia w sprawach związanych z drogami wojewódzkimi, których nie jest zarządcą. Więc zapewne gmina przekaże to pismo do WZDW, a zarządca – jak to zwykle ma w zwyczaju – nie przychyli się do postulatów mieszkańców i będzie tak, jak do tej pory. Aczkolwiek, może się mylę i tym razem będzie inaczej?

4 Comments Text
  • Jeśli chodzi o drogę rowerową w kierunku z Nochowa do Śremu to jest to chyba najbezpieczniejszy odcinek. Co mają powiedzieć rowerzyści jadący do pracy że Śremu w kierunku miejscowosci Psarskie? Tam to jest droga przez mękę! Nochowo chciało chodnik i ścieżkę więc mają i to dość bezpieczną więc niech nie wymagają gruszek na wierzbie bo są inne bardziej niebezpieczne odcinki dróg w w Śremie i pobliżu Śremu.

  • Ciekawe kiedy ktoś się zainteresuje drogą Śrem-Psarskie… Tam chodnik jest dużo bardziej niebezpieczny, ze względu na bliskość do drogi i nieprzestrzeganie przepisów przez kierowców (większość zamiast 50 jedzie tam od 80 wzwyż). Zainteresowanie policji niemal zerowe, a chodnik jest mocno uczęszczany, między innymi przez dzieci idące/jadące rowerem do szkoły. Widocznie za mało radnych korzysta z tego chodnika, żeby komuś chciało się zadbać o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

  • Przejście dla pieszych i rowerzystów przez drogę w kierunku Nochówka (drogą 4073P) domaga się oświetlenia z prostej przyczyny – piesi i rowerzyści ubierając się na czarno nie używają ŻADNEGO oświetlenia i są niewidoczni dla kierowców. Wspomniane oświetlenie jest moim zdaniem bardziej potrzebne niż barierki.

  • Zostaw komentarz