|||

I dzień IX Śremskiego Festiwalu Muzyki Kameralnej

3bf41578 d091 4e7b af02 7fac613c1dc4
I dzień Festiwalu Muzyki Kameralnej przeniósł do świata muzyki ludowej i klasyków filmowych (fot. Wiktor Chicheł)

W sobotę 25 października o godz. 18.00 w sali widowiskowej Katolickiego Centrum Edukacji i Kultury w Śremie odbył się koncert pt. „Muzyczne podróże” w ramach IX Śremskiego Festiwalu Muzyki Kameralnej.

Mrowka kultura

Śremski Festiwal Muzyki Kameralnej już na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń kulturalnych regionu i charakteryzuje się tym, że zawsze stoi na najwyższym poziomie oraz zaprasza artystów z najwyższej półki.

W I części koncertu pt. „Muzyczne podróże” publiczność została zabrana w niesamowitą podróż przez zróżnicowane stylowo przeboje muzyki klasycznej i operowej. Narratorami tej wyprawy byli Milena Mićko oraz Jakub Kozikowski. Ten ostatni powiedział:

2b53fb0e 7fa1 4c78 b3b3 5df688e52106

„Bardzo cieszymy się, że jest w Śremie środowisko, dzięki któremu jesteśmy w stanie własnymi siłami taki festiwal zorganizować”

Orkiestra Kameralna KCEK zagrała tańce węgierskie, słowiańskie czy rumuńskie, a soliści zaśpiewali piękne pieśni neapolitańskie i hiszpańskie. Każdy na pewno kojarzy dźwięki Uwertury z opery Carmen Georgesa Bizeta lub Taniec Węgierski nr 6 Johannesa Brahmsa, chociaż zapewne sam autor i tutuł są nieznane. 

Trzeba przyznać, iż była to niezwykła wycieczka po różnych zakątkach Europy, przesiąknięta folklorem, a czasem oryginalnym lokalizmem regionu wulkanu Etna z językiem neapolitańskim czy andaluzyjskiej Granady. Właśnie podczas wykonywania tego ostatniego utworu Mikołaj Stępczak popisał się skalą swojego barytonu.

Część I (klasyczna, operetkowa, folkowa):

  • Georges Bizet – Uwertura z opery Carmen
  • Pablo Sarasate – Taniec Andaluzyjski
  • Antonin Dvorak – Taniec Słowiański
  • Ernesto de Curtis – Torna a Sorrento’
  • Luigi Denza – Funiculi Funicula
  • Bela Bartok – Tańce Rumuńskie składające się z: Taniec z pałeczką, Taniec z szarfą, W jednym miejscu, Taniec z Bucium, Rumuńska polka, Szybki taniec
  • Augustin Lara – Granada (śpiew – Mikołaj Stępczak)
  • Nico Dostal – aria z operetki Clivia „Dziewczęta z Barcelony”
  • Johannes Brahms – Tańce Węgierskie nr 5 i 6

Można uznać, że część filmową skradła Monika Myler-Kozikowska, która w znakomity sposób poradziła sobie z ciężkimi utworami dwóch div Celine Dion i Adele. Natomiast Mikołaj Stępczak zabrał nas w bajkowy świat dziecięcych lat w piosence Eltona Johna, którą znamy z filmu „Król Lew”. Jednak sama Orkiestra Kameralna KCEK rozpieściła audytorium m.in. tematem z „Ojca Chrzestnego”.

Część II (muzyka filmowa)

  • Nino Rota – temat z filmu Ojciec Chrzestny
  • James Horner – Southampton z filmu Titanic
  • James Horner – My heart will go on
  • Hans Zimmer – Suita orkiestrowa z filmu Król Lew
  • Elton John – Can You Feel the Love Tonight
  • Monty Norman – James Bond Theme
  • Adele & Paul Epworth – Skyfall
  • James Horner – temat z filmu Maska Zorro
  • James Horner – I want to spend my lifetime loving you

Orkiestra Kameralna Katolickiego Centrum Edukacji i Kultury zaczęła swoją działalność w październiku 2015 roku, podczas Jubileuszu 5-lecia Zespołu Szkół Katolickich im. św. Jana Pawła II w Śremie. Od samego początku trzon zespołu stanowią nauczyciele Katolickiej Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Śremie.

(fot. Wiktor Chicheł)

Obserwuj nas w Google News

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *