|||

Zamenhofa w Śremie już przejezdna

Otwarcie Zamenhofa
fot. M. Czubak
Co o tym sądzisz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

W poniedziałek, 18 grudnia, oficjalnie otwarto zmodernizowany odcinek ulicy Zamenhofa w Śremie, stanowiący istotny wkład w poprawę infrastruktury miejskiej.


VW_Berdychowski_400_150(1)

Przeprowadzona inwestycja, kosztowała łącznie 2 841 000,00 zł z czego 1 079 055,68 zł powiat otrzymał ze środków Rządowego Funduszu Dróg – Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu. Oprócz tego ok. 60 000,00 zł zostało przeznaczonych na nową zieleń.


Dominik Sworowski
Internet Tydzień Ziemi Śremskiej 300x300px Rgb

Głównym celem modernizacji było stworzenie spójnego ciągu ulicy Zamenhofa, eliminując przy tym problematyczny przejazd kolejowy linii nr 369 Śrem-Mieszków. Odcinek drogi powiatowej nr 4153P, rozciągający się od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do krzyżówki z ul. Powstańców Wlkp., przeszedł gruntowne zmiany, wprowadzając nowoczesne rozwiązania z myślą o użytkownikach drogi.



Najistotniejszą modyfikacją było podniesienie poziomu ścieżek rowerowych, przenosząc je z jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia swobodne przemieszczanie się rowerzystom. Ścieżki rowerowe jednokierunkowe, wyłożone czerwoną betonową kostką, wyraźnie odróżniające ją od chodnika, który zbudowany został z szarej kostki chodnikowej.

W trakcie remontu skupiono się również na poprawie nawierzchni jezdni oraz likwidacji nieużywanego przejazdu kolejowego. Zniknięcie tego elementu nie tylko usunęło potencjalne zagrożenie, ale również wpłynęło na estetykę otoczenia. Dodatkowo nowe sygnalizacje świetlne oraz pasy zieleni z drzewami i krzewami nadają ulicy Zamenhofa nowoczesny i przyjazny charakter.

Inwestycja miała być pierwotnie zakończona w listopadzie, jednak nieprzychylne warunki atmosferyczne wymusiły przesunięcie terminu. Mimo tego, efekty prac są widoczne, a mieszkańcy Śremu mogą korzystać z nowoczesnej i bezpiecznej ulicy Zamenhofa, stanowiącej ważne ogniwo w rozwoju miejskiej infrastruktury.

4 komentarze

    1. Z tego co mi wiadomo, to linia PKP ma się kończyć / zaczynać na wysokości PKS.

      Poza tym torów przy OŻ Śrem na ul. Staszica nie ma już od dawna, więc gdzie ten przystanek miał być?

Zostaw komentarz