Powstanie Wielkopolskie w pamięci potomnych
Celem projektu było upowszechnienie wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim oraz kształtowanie poczucia tożsamości narodowej i postawy patriotycznej wśród uczniów. W przedsięwzięcie zaangażowana została cała społeczność szkolna. Uczniowie wzięli udział w III Ogólnopolskim Konkursie „Ignacy Jan Paderewski – pianista, wirtuoz, kompozytor, polityk, dyplomata, mąż stanu, mecenas sztuki i architektury”, a także zaangażowali się w akcję „Pamiętamy o powstańczych mogiłach w naszej gminie”, wysłuchali prelekcji dotyczącej zwycięskiego zrywu powstańczego oraz uczestniczyli w zajęciach poświęconych powstańczym strofom i pamiętnikom. W ramach projektu zorganizowana została wycieczka do Muzeum Powstania Wielkopolskiego w Poznaniu.
W czwartek, 23 marca miało miejsce podsumowanie działań projektowych. Młodzież zaprezentowała monologi i pieśni powstańcze. Ogłoszono także wyniki tematycznych konkursów.
W Szkolnym Konkursie „Powstańcza strofa” zwyciężył Franciszek Wolski. Miejsce drugie zajął Tobiasz Furmanowski, a trzecia była Zofia Niewrzendowska.
Najciekawszą prezentację multimedialną o Powstaniu Wielkopolskim przygotował Jakub Ksoń, miejsce drugie zajął Bartosz Pawlak, a trzecie Franciszek Wolski.
W szkolnym konkursie historycznym najlepiej wypadła klasa VIII A, miejsce drugie zajęli reprezentanci klasy VIII B, natomiast na miejscu trzecim uplasowali się piątoklasiści.
Szkolnymi koordynatorkami projektu były nauczycielki: Beata Szafraniak, Barbara Ostrowska-Gaj oraz Marzena Owczarska.