W jaki sposób agencja rekrutacyjna wspiera firmy w poszukiwaniu kandydatów do pracy?

Co o tym sądzisz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Wiedza i doświadczenie ekspertów


Berdychowski Wv

W strukturach firmy nie zawsze mamy zatrudnionego doświadczonego rekrutera. Z kolei ci, którzy mają na koncie szereg zakończonych sukcesem procesów, nie muszą przecież specjalizować się w zaawansowanych projektach, jak np. rekrutacje wolumenowe czy zatrudnianie kadry zarządzającej. Korzystając z usług agencji rekrutacyjnej, uzyskujemy dostęp do wyspecjalizowanej wiedzy i zaawansowanych narzędzi, które przynoszą efekty w przypadku nietypowych projektów.


Tydzień w kółko
Tydzień w kółko
Śrem Nasze Miasto 320x320 Komórki

Dobór sprawdzonych metod rekrutacji

Niektóre procesy wymagają zastosowania bardziej zaawansowanych metod niż sama rozmowa kwalifikacyjna. Może się wydawać, że w przypadku weryfikacji wiedzy, wystarczy zwykły test kompetencji. Trzeba jednak wiedzieć, jak go przygotować i co wziąć pod uwagę przy ocenie. Jeśli chcemy pozyskać menedżera lub specjalistę, warto zastosować inne metody, takie jak np. assessment centre, którego skuteczność jest porównywana z okresem próbnym. Profesjonalna agencja rekrutacyjna (https://hrk.pl/pl/oddzial-katowice) zatrudnia asesorów biegłych w tej metodzie.





Dotarcie do kandydatów pasywnych

Do niektórych kandydatów trudno dotrzeć standardowymi metodami. Dzieje się tak w przypadku wysokiej klasy specjalistów, którzy są rozchwytywani na rynku. Najczęściej nie szukają oni zatrudnienia, bo oferty same do nich spływają. Wyspecjalizowana agencja rekrutacyjna pomaga w dotarciu do takich kandydatów oraz zmotywowaniu ich do zmiany pracy. W takich przypadkach najczęściej stosuje się metodę zwaną executive search, która służy do rekrutowania liderów i wybitnych talentów. Projekty z zakresu executive search powierza się najbardziej doświadczonym rekruterom, posiadającym rozległe kontakty w danym sektorze, znającym specyfikę rynku i biegłym w negocjacjach na najwyższym szczeblu biznesowym.

  Spoofing, scamming i phishing – najpopularniejsze przestępstwa XXI wieku

Profesjonalnie przeprowadzony proces

Celem rekrutacji jest znalezienie spełniającego nasze wymagania pracownika. Skupianie się na tym efekcie sprawia, że czasem zapominamy, jak ważne jest doświadczenie drugiej strony, czyli kandydata. Osoba aplikująca na dane stanowisko, wyciąga własne wnioski z tego, w jaki sposób jest traktowana. Bierze pod uwagę to, czy ogłoszenie jest adekwatne do informacji uzyskanych podczas rozmowy, jak przebiegają negocjacje i czy informacje zwrotne przychodzą w oczekiwanym tempie. Profesjonalna agencja rekrutacyjna dba o wszystkie szczegóły. To wpływa na pozytywne postrzeganie klienta przez kandydatów i ma ogromne znaczenie dla ich motywacji.

Opracowanie strategii employer brandingowej

Problem z pozyskiwaniem do firmy wymarzonych kandydatów często ma poważniejsze podłoże, jakim jest brak odpowiedniej strategii employer brandingowej. Powinna ona skupiać różnorodne działania wpływające na pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy. Agencja rekrutacyjna może zdiagnozować potrzeby firmy w tym zakresie i zaproponować skuteczne rozwiązania.