Nie odbyła nadzwyczajna sesja Rady Miasta i Gminy Dolsk. Powód: brak quorum
Zwołana na dzień 15 października nadzwyczajna sesja Rady Miasta i gminy Dolsk nie odbyła się ze względu na brak quorum. Na posiedzenie dotarło tylko pięciu radnych. Co było przedmiotem posiedzenia?
Nadzwyczajna sesja Rady Miasta i Gminy Dolsk, która miała odbyć się 15 października, została zwołana na wniosek czterech radnych: Janiny Pawełczyk, Dominiki Szymańskiej, Kariny Hasińskiej oraz Iwony Matelskiej. Jak czytamy we wspomnianym wniosku, powodem decyzji były „medialne doniesienia dotyczące złożenia przez jednego z uczestników postępowania przetargowego odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej”.
„Jako radni wyrażamy głębokie zaniepokojenie brakiem oficjalnych informacji ze strony Urzędu Miasta i Gminy Dolsk na temat obecnego stanu sprawy, podejmowanych działań oraz postępów prac związanych z realizacją tej inwestycji. Od dnia podpisania umowy z panią wojewodą Agatą Sobczak, tj. 14 sierpnia 2025 roku, nie przekazano Radzie żadnych informacji ani komunikatów w tym zakresie (…)
Dodatkowo należy podkreślić, że brakuje również oficjalnych wyjaśnień w Biuletynie Informacji Publicznej co do powodów unieważnienia pierwszego postępowania przetargowego na inwestycję o nazwie „Budowa żłobka wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Taki stan rzeczy budzi uzasadnione wątpliwości oraz poczucie braku transparentności w działaniach podejmowanych przez organ wykonawczy gminy (…)” – czytamy we wniosku.
Reklama
W dokumencie pojawiło się także kilka pytań, na które odpowiedzi miały być udzielone właśnie podczas sesji zwołanej na dzień 15 października. Pytania dotyczyły przede wszystkim osuwiska.
Co na to burmistrz Tomasz Frąckowiak?
We wtorek, w godzinach wieczornych, dzień przed planowanym posiedzeniem, na faceboku pojawiło się oświadczenie burmistrza miasta i gminy Dolsk, w którym ustosunkował się wniosku radnych. „W uzasadnieniu do wniosku pojawiło się wiele kłamstw, które zmuszony jestem sprostować (…)” – mówi burmistrz Tomasz Frąckowiak, podkreślając swoją transparentność i zaznaczając, że „medialne doniesienia były przekazywane wprost przez burmistrza”. Burmistrz twierdzi, że informował opinię publiczną za pośrednictwem mediów o ryzykach związanych z inwestycją, wynikających m.in. z niekorzystnych warunków atmosferycznych lub postępowaniem przetargowym, w którym wykonawca ma prawo odwołania.
W dalszej wypowiedzi możemy usłyszeć, że informacje o prowadzonych postępowaniach publikowane są na stronie internetowej UMiG Dolsk w zakładce „komunikaty” oraz w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „zamówienia publiczne”. Każdy ma możliwość, aby sprawdzić to samodzielnie.
Na koniec swojej wypowiedzi burmistrz Tomasz Frąckowiak poinformował, że wniosek w sprawie uchylenia zakazu zawarcia umowy w sprawie osuwiska, wysłany do Krajowej Izby Odwoławczej 9 października, został rozpatrzony już 10 października. Do UMiG dobra wiadomość dotarła w poniedziałek, 13 października.
Radna Karina Hasińska wzywa burmistrza do „zaprzestania naruszania dobrego imienia, pomówień oraz szargania reputacji rodziny”
Radna Karina Hasińska złożyła w UMiG wniosek, w którym wzywa burmistrza Tomasza Frąckowiaka do niezwłocznego zaprzestania rozpowszechniania nieprawdziwych informacji dotyczącej radnej Kariny Hasińskiej zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w mediach społecznościowych. „W szczególności dotyczy to publicznie udostępnionego nagrania w serwisie Facebook, w którym moje nazwisko zostało wymienione w kontekście rzekomego: „działania destabilizującego funkcjonowanie gminy” oraz „antagonizowania i dzielenia mieszkańców”. Wielokrotnie zarzucił mi pan kłamstwo. Informacje te są nieprawdziwe, krzywdzące oraz bezpodstawne, a ich dalsze rozpowszechnianie stanowi naruszenie moich dóbr osobistych (…).
Radna Karina Hasińska zaznaczyła tylko, że wypowiedzi burmistrza uderzają także w jej rodzinę, w tym dzieci, które narażone są na stres, nieprzyjemne komentarze oraz napięcie w środowisku szkolnym i lokalnym.
Wtorkowa nadzwyczajna sesja (15.10) nie odbyła się z powodu braku quorum. Aby posiedzenie mogło się odbyć, na sali powinno być co najmniej ośmiu radnych.



