||

Spektakl o Janie Pawle II w SP 5 w Śremie

49c484bd 7948 419a 84a1 933e6b9d0616
Uczniowie śremskiej "piątki" uhonorowali spektaklem św. Jana Pawła II (fot. SP 5)

W dniach 20 i 21 maja w Szkole Podstawowej nr 5 im. Polskich Noblistów w Śremie został wystawiany spektakl pt. „Lolek – jak Karol został papieżem”. Był przygotowany z okazji 20. rocznicy śmierci i 105. rocznicy urodzin polskiego papieża św. Jana Pawła II. 

Sztuka ukazywała drogę Karola Wojtyły do pontyfikatu oraz przedstawiła jego szczególne przesłanie do młodzieży. Zespół wokalny wykonał tak kojarzone z Papieżem pieśni, jak „Barka” i „Moje miasto Wadowice” oraz mniej znane utwory, które tematycznie dopełniały odtwarzane sceny z życia Lolka. Również scenografia wraz z prezentacją przenosiły publiczność do czasów młodości i okresu rozeznawania drogi życiowej przez Karola Wojtyłę. 

1200x628.psd
Reklama VW Berdychowski

Na koniec widzowie mogli poczuć klimat Światowych Dni Młodzieży, których inicjatorem w 1986 roku był właśnie św. Jan Paweł II. Wspólnie obejrzeli relację z tego spotkania dla młodych katolików z całego świata, które odbyły się w 2000 roku w Rzymie i mieli okazję zaśpiewać ich hymn „Emmanuel”. A wszystko było okraszone wspomnieniami nauczycielki języka polskiego – Izabeli Gawlińskiej, która brała w nich udział, gdy sama była w podobnym wieku, jak najstarsi uczniowie szkoły. 

Za reżyserię spektaklu odpowiadały: Izabela Gawlińska, Julita Jakubiak-Malinowska, Ewa Jakubiak. Natomiast prezentację wykonała Małgorzata Galant-Kopieć. Zespół muzyczny przygotowywał Leszek Wawrzynowicz.

„Nasz wielki Rodak zasłużony dla historii, niech dzięki takim inicjatywom pozostanie w pamięci kolejnych pokoleń Polaków” – podsumowano występy.

„Dziękujemy wszystkim instytucjom i osobom prywatnym za udostępnienie elementów dekoracji i strojów” – zwróciły się reżyserki.

Spektakl został nagrany i udostępniony do darmowego oglądania:

(fot. SP 5)

Obserwuj nas w Google News

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *