Płyta Dibond — nowoczesny materiał w branży reklamowej
Poszukujesz materiału, który sprawdzi się nawet w przypadku najbardziej wymagających projektów reklamowych? Płyta Dibond to rozwiązanie, które zrewolucjonizowało branżę i może spełnić Twoje oczekiwania. Dowiedź się, czym jest płyta Dibond oraz co ją wyróżnia, a także kiedy warto ją wybrać.
Dlaczego płyty Dibond zyskują popularność w branży reklamowej?
Reklama
Dibond to materiał kompozytowy, który łączy w sobie najlepsze cechy aluminium, takie jak wytrzymałość i odporność na warunki atmosferyczne, z lekkością i elastycznością tworzywa sztucznego. Z tego względu płyta Dibond, którą znaleźć można w różnych wariantach do wyboru w ofercie sklepu internetowego z tworzywami sztucznymi PLASTIKOWO, zyskała ogromną popularność w branży reklamowej. Wykorzystywana ona jest coraz powszechniej przy produkcji różnych form nowoczesnych nośników wizualnych przekazów marketingowych.
Co to jest Dibond i co go wyróżnia?
Płyta kompozytowa Dibond, składają się z dwóch zewnętrznych, nadających jej sztywność warstw aluminium o grubości zaledwie kilku milimetrów, które otaczają rdzeń z polietylenu. Taka konstrukcja przekłada się na jej niewielką wagę oraz jednocześnie wysoką wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne i wynikające z czynników atmosferycznych. Dzięki temu materiał ten może być z powodzeniem stosowany nie tylko wewnątrz budynków, ale także na zewnątrz.
Dlaczego płyta kompozytowa Dibond idealnie sprawdza się w branży reklamowej?
Płyty Dibond wyróżniają się wieloma zaletami. Najważniejszą z nich jest ich lekkość, która przekłada się na bezproblemowy transport oraz montaż gotowych nośników reklam. Dzięki temu instalacja nawet dużych elementów staje się szybka, a także mniej kosztowna.
Kolejną zaletą, jaką wyróżnia się Dibond jest trwałość. Jest to materiał, który dzięki aluminiowym warstwom nie ulega korozji oraz wykazuje dużą odporność na wilgoć i inne niekorzystne czynniki atmosferyczne. Dodatkowo jego powierzchnia jest odporna na zarysowania, uderzenia, a także na działanie promieniowania UV. Dzięki temu reklama z Dibondu zachowuje swój oryginalny wygląd przez długi czas, bez względu na miejsce jej montażu.
Oprócz tego płyta kompozytowa Dibond jest ceniona w branży reklamowej również za możliwość zadrukowywania za pomocą druku cyfrowego, pozwalającą na tworzenie na jej powierzchni wyrazistych, dowolnych grafik czy tekstów. Ponadto jej dostępność w wielu wariantach do wyboru pod względem sposobu i koloru wykończenia powierzchni oraz możliwość łatwej obróbki poprzez przycinanie, wiercenie czy frezowanie, sprawia, że Dibond jest uniwersalnym materiałem, sprawdzającym się przy realizacji różnorodnych projektów.
Jakie zastosowanie znajdują płyty Dibond w reklamie?
Płyta z Dibondu zapewnia niemal nieograniczone możliwości jej wykorzystania w branży reklamowej. Najczęściej jednak wykonywane są z niej szyldy i tablice reklamowe, które służą do prezentowania informacji o firmach, usługach lub produktach. Tego typu reklama z Dibondu, zastępuje te wykonane z mniej odpornej blachy aluminiowej umieszczane zazwyczaj przy wejściu do firmy, na budynkach, elewacjach lub przy ulicach. Zawiera nazwę firmy, logo, dane kontaktowe lub informacje o działalności naniesione za pomocą nadruków o wysokiej rozdzielczości na powierzchnie płyty wykończonej w sposób korespondujący z komunikacją marketingową marki.
Poza nimi niezwykle popularną formą reklamy z Dibondu są także kasetony świetlne, które pełnią jednocześnie funkcję promocyjną i informacyjną. Są to podświetlane konstrukcje, zazwyczaj montowane na elewacjach budynków, nad wejściami do firm, sklepów czy restauracji, a także wewnątrz galerii handlowych. Wyróżniają się dzięki podświetleniu widocznością zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. Wykonanie kasetonów reklamowych z płyt Dibond zapewnia im lekką i zarazem trwałą konstrukcję, która może przybierać niemal dowolną formę.
Dzięki swojej sztywności oraz możliwość obróbki poprzez frezowanie Dibond jest także doskonałym materiałem do tworzenia liter przestrzennych, a także reklam wielkoformatowych. Coraz częściej wykonywane są również z niego różnorodne elementy ekspozycji targowych czy wystawowych, które przyciągną uwagę klientów.
O czym warto pamiętać wybierając Dibond do wykonania reklamy?
Decydując się na zastosowanie płyty Dibond do wykonania nośników reklamy warto pamiętać o tym, że choć jest to materiał wyjątkowo odporny na uszkodzenia, wymaga odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji. Dlatego warto regularnie czyścić jego powierzchnie za pomocą miękkiej szmatki lub gąbki oraz letniej wody z dodatkiem łagodnego detergentu. W przypadku trudniejszych zabrudzeń, takich jak ślady po smarze, oleju lub farbie, można użyć specjalnych środków czyszczących przeznaczonych do aluminium. Dodatkowo należy także sprawdzać stabilność zamocowania wykonanych z nich elementów, zwłaszcza w przypadku instalacji zewnętrznych oraz sam stan ich powierzchni. Dzięki czemu odpowiednio wcześnie będzie można zauważyć pierwsze oznaki uszkodzenia i je naprawić.
Płyty Dibond dzięki wyjątkowej kombinacji lekkości, odporności na uszkodzenia, łatwości obróbki i estetyki, sprawdzają się w różnorodnych zastosowaniach reklamowych, od eleganckich szyldów po solidne konstrukcje outdoorowe. Ich wybór pozwala stworzyć nowoczesne i co najważniejsze trwałe reklamy zewnętrzne oraz wewnętrzne.