||

Jest szansa na miejsca parkingowe przy Okulickiego

Mieszkańcy Okulickiego proszą o miejsca parkingowe
fot. Google Maps
Co o tym sądzisz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Powiatowy Zarząd Dróg odniósł się do interpelacji Hieronima Bartkowiaka. Radny w imieniu mieszkańców bloków przy ul. Okulickiego, prosił o zaadaptowanie jednego z dwóch pasów jezdni, która jest jednokierunkowa, na miejsca postojowe.


Berdychowski Wv

Na wstępie przypomnijmy, że kilka tygodni temu mieszkańcy bloków przy Okulickiego 4, 6 i 8 apelowali o wyznaczenie miejsc postojowych. Radny zaproponował, by wyznaczyć je na ukos. Okazuje się, że nie jest to możliwe. Tak przynajmniej wynika z pisma Powiatowego Zarząd Dróg w tej sprawie. Czytamy w nim, że:


Tydzień w kółko
Tydzień w kółko
Śrem Nasze Miasto 320x320 Komórki

(…) droga powiatowa nr 4155P – ulica Leopolda Okulickiego na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową nr 4154P (ul. B. Komorowskiego) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 4156P (ul. G. Roweckiego), stanowi ulicę jednokierunkową o całkowitej szerokości jezdni bitumicznej wynoszącej 6,00 m.





W przypadku adaptacji jednego z pasów ruchu na miejsca parkingowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami , tj. szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunkami ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220, poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003r, z późn. zm.), minimalna szerokość jezdni musiałaby wynosić:

> przy wyznaczeniu stanowisk postojowych pod kątem 45° – 4,80 m + szerokość jezdni

manewrowej 3,50 m = 8,30 m

> przy wyznaczeniu stanowisk postojowych pod kątem 60° -5,00 m + szerokość jezdni

manewrowej 4,00 m = 9,00 m(…).

Jest rozwiązanie

Okazuje się jednak, że jest pewna możliwość wyznaczenia miejsc postojowych – równolegle do osi jezdni.

Funkcjonujący sposób parkowania pojazdów na jednym z pasów ruchu pod kątem 0° (równolegle do osi jezdni), z wymaganą szerokością stanowiska 2,50 m i szerokością jezdni manewrowej 3,00 m, spełnia wymogi przytoczonych przepisów i stanowi jedyne rozwiązanie możliwe do zastosowania w zarysie istniejących parametrów pasa drogowego

wyjaśnia Dominik Różycki, dyrektor PZD w Śremie

Zostaw komentarz