UX, czyli jak poprawić Twoją stronę pod wygodę użytkownika

Natomiast nie daje gwarancji, że użytkownik skorzysta z oferty. Aby zwiększyć na to szanse, trzeba popracować nad UX – User Experience. Jak to zrobić?

E69cc50f 5273 4eef A8c5 4668aad71c6d

Czym jest UX?

User Experience to pojęcie, które znacząco zyskało na popularności w ostatnich latach. Odnosi się ono do doświadczeń użytkownika, czyli jego interakcji ze stroną internetową. Innymi słowy, UX to podejście zakładające, że strona powinna być maksymalnie dostosowana pod wygodę użytkownika. Zgodnie z założeniem UX, dostosowanie witryny pod komfort użytkowników ma zachęcić do dłuższego przebywania na stronie, a w konsekwencji, do skorzystania z oferty.

Estetyka angażującej strony internetowej

Lubimy przebywać w otoczeniu tego, co ładne. Dotyczy to w zasadzie każdego. Poza tym wyżej cenimy przedmioty, które są estetyczne. Właśnie dlatego strona internetowa również powinna być estetyczna. Stwórz witrynę, na którą chce się patrzeć i pragnie się ją przeglądać jak najdłużej. Warto stworzyć oryginalną witrynę, która zaciekawi odbiorcę. Nie zapomnij zamieścić na stronie plików multimedialnych, które przykuwają uwagę. Jednocześnie agencja wykonująca dla Ciebie pozycjonowanie powinna zadbać o odpowiednią kompresję plików, zapobiegając zbyt długiemu wczytywaniu się strony.

Przejrzysta strona internetowa

Chcesz aby internauci spędzali na Twojej stronie jak najwięcej czasu? Zadbaj więc o to, by była ona przejrzysta. Niezbędna jest odpowiednia nawigacja, aby poruszanie się po stronie było intuicyjne. Szata graficzna nie powinna być zbyt skomplikowana, aby każda funkcjonalność była dobrze widoczna. Pamiętaj, że z Twojej strony korzystają różne osoby, w tym również te słabiej zaznajomione z internetem.

Pozycjonowanie i UX, czyli nierozerwalne połączenie

Nie ma wątpliwości, że pozycjonowanie i UX strony internetowej to kwestie ściśle powiązane. Zarówno SEO, jak i UX wymagają dopracowania technicznego strony. Kompresja plików, krótkie linki i inne czynniki przyspieszające wczytywanie się strony pośrednio wpływają na jej pozycje w wynikach wyszukiwań. Jednocześnie poprawiają odbiór strony przez internautę. Warto też zwrócić uwagę, że im dłużej użytkownik przebywa na stronie, tym wyżej jest ona ceniona przez Google. Oznacza to oczywistą korzyść SEO. Natomiast to właśnie UX sprawia, że witryna zachęca do spędzania na niej więcej czasu.

Zapraszamy do kontaktu: Studio Lokomotywa – pozycjonowanie Poznań

Obserwuj nas w Google News