Usługi merchandisingowe – na co może liczyć firma?
Niska sprzedaż to prawdziwa zmora wielu firm i marek. Sporym wyzwaniem bywa określenie powodów słabego zainteresowania ofertą.
Niska sprzedaż to prawdziwa zmora wielu firm i marek. Sporym wyzwaniem bywa określenie powodów słabego zainteresowania ofertą. Samodzielne znalezienie przyczyn może być bardzo trudne, dlatego też warto skorzystać z profesjonalnej pomocy w tym zakresie. Usługi merchandisingowe to działania prowadzące do skutecznej sprzedaży.
Na czym polega merchandising i jaki jest zakres obowiązków merchandiserów?
Wiele sklepów stacjonarnych świeci pustkami. Oczywiście przekłada się to bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. Kilka miesięcy przestoju może być tragicznymi w skutkach dla wielu marek. Rozwiązaniem problemów tego typu może być nawiązanie współpracy z firmą oferującą usługi merchandisingowe. Nadrzędnym celem podmiotów działających w zakresie merchandisingu jest zwiększenie atrakcyjności towarów w punktach sprzedaży. Merchandiserzy świadczą szereg usług w sposób kompleksowy oraz dopasowany do specyfiki określonej branży.
Reklama
Współpraca rozpoczyna się od szczegółowej analizy potrzeb klienta. Dzięki niej możliwe jest opracowanie strategii działań, które przyniosą realne korzyści. Następnym krokiem jest wdrożenie ustalonych rozwiązań. Obejmują one odpowiednią ekspozycję towarów i kontrolę zgodności z wytycznymi producenta. Bardzo ważne jest zadbanie o atrakcyjną oraz estetyczną prezentację produktów. Istotna jest również optymalizacja przestrzeni sklepowej wraz z eliminacją problemu związanego z pustymi półkami czy źle rozmieszczonymi towarami. Na tym współpraca się jednak nie kończy. Po realizacji powyższych działań odbywa się regularne monitorowanie efektów. Pozwala to w razie potrzeby wprowadzić ewentualne usprawnienia.
Czym jest outsourcing przedstawicieli handlowych?
Firmy, takie jak Ms Services, oferują także inne usługi niż merchandising. Dużym zainteresowaniem cieszy się outsourcing przedstawicieli handlowych. Jest to model współpracy polegający na tym, że zewnętrzna firma zajmuje się rekrutacją, szkoleniem oraz zarządzaniem zespołem handlowym. W ten sposób możliwe jest korzystanie ze wsparcia profesjonalistów bez potrzeby samodzielnej rekrutacji, onboardingu czy zarządzania przedstawicielami handlowymi.
Handlowcy wykonują swoje zadania zgodnie z założoną strategią. Realizują oni cele sprzedażowe, dbając o relacje z klientami. Firma korzystająca z outsourcingu oszczędza czas i koszty – co znacząco redukuje wydatki operacyjne. Może też liczyć na znacznie szybsze efekty niż w sytuacji samodzielnego budowania zespołu od podstaw. Co więcej, procesy sprzedażowe są zoptymalizowane dzięki korzystaniu z nowoczesnych narzędzi oraz metodologii.


