Nowi dyrektorzy szkół w gminie Śrem
30 kwietnia 2024 r. burmistrz Śremu Adam Lewandowski wręczył powierzenia na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych nauczycielom, którzy zostali wyłonieni w postępowaniach konkursowych.
Nowi dyrektorzy obejmą swoje stanowiska 1 września 2024 r. na 5-letnią kadencję. Oto oni:
Sponsorem głównym działu EDUKACJA jest Gaduła – nauka z wyobraźnią:
- Szkoła Podstawowa Nr 2 w Śremie im. ks. Piotra Wawrzyniaka: Pani Ewa Mielcarek
- Szkoła Podstawowa w Bodzyniewie im. gen. Dezyderego Chłapowskiego: Pani Agnieszka Kwiręg
- Szkoła Podstawowa w Pyszącej im. Powstańców Wielkopolskich: Pan Maciej Wachowiak
- Szkoła Podstawowa w Zbrudzewie im. Janusza Korczaka: Pani Hanna Matyjew
Zasady powoływania dyrektorów w gminie Śrem
Reklama
Zgodnie z Ustawą o systemie oświaty, dyrektor szkoły jest powoływany przez organ prowadzący szkołę na podstawie przeprowadzonego konkursu. W gminie Śrem konkursy na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych ogłasza burmistrz Śremu.
Kandydaci na stanowisko dyrektora muszą spełniać określone warunki, m.in.:
- Posiadać wykształcenie wyższe magisterskie i kwalifikacje pedagogiczne
- Posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej lub kierowniczej w szkole
- Przedstawić program rozwoju szkoły na okres kadencji
Konkurs przeprowadza komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Miasta Śrem. W skład komisji wchodzą m.in.: przedstawiciele organu nadzoru pedagogicznego, kuratorium oświaty, rady szkoły oraz związków zawodowych.
Komisja konkursowa ocenia kandydatów na podstawie ich kwalifikacji, doświadczenia oraz przedstawionego programu rozwoju szkoły. Po zakończeniu konkursu Burmistrz Miasta Śrem powołuje na stanowisko dyrektora kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów.
Wszystkim nowym dyrektorom życzymy owocnej pracy i wielu sukcesów w prowadzeniu swoich szkół!