|

Wkomponowanie reklamy w otoczenie

Konstrukcja Pod Reklamy

Poza chwytliwym hasłem, estetyczną grafiką reklama nie powinna zanadto odstawać od otoczenia. Zupełnie czym innym jest zwracać na siebie uwagę, a czym innym szpecić otoczenie poprzez zupełny brak dopasowania. Dopasowanie polegać może na estetyce, ale również na wykonaniu reklamy, jej rozmiarach itp. 


VW_Berdychowski_400_150(1)

Konstrukcje pod reklamy stałe

O ile powieszenie plakatu na słupie ogłoszeniowym jest reklamą krótkotrwałą to reklamy dojazdowe, informacyjne są tablicami, banerami czy bilbordami stałymi i warto zwrócić uwagę na to, aby pasowały do otoczenia oraz by były wykonane solidnie. Przewracająca się, potargana, odrywająca się reklama nie tylko przeszkadza ale i nie jest pozytywną reklamą. Dlatego też tak ważne są konstrukcje pod reklamy, z reguły wykonywane na indywidualne zamówienie wedle konkretnego zapotrzebowania, lokalizacji itp. W zależności od tego o jakiej reklamie mowa, jej rozmiarach i umiejscowieniu konstrukcje mogą być wykonane na lekkim stelażu, bądź stanowić inwestycję budowlaną z zalaniem fundamentów włącznie. 

Bezpieczeństwo reklamy

Oprócz kwestii czysto funkcjonalnych i estetycznych ważnym elementem, cechą konstrukcji reklamy jest bezpieczeństwo i trwałość. Pylony i bilbordy nie mają prawa się wywracać, łamać, urywać itp. zarówno same z siebie jak i pod wpływem wiatru i przeciętnych warunków pogodowych. Ma to znaczenie dla reklamodawcy, który inwestując w stałą reklamę oczekuje, że reklama nie będzie musiała być wymieniana kilka razy do roku, a także nie zrobi nikomu krzywdy.



Konstrukcje pod wynajem

W wielu miejscach powstają powierzchnie reklamowe gotowe pod wynajem krótkoterminowy. przygotowanie konstrukcji pod reklamę do tanich nie należy, jednak biorąc pod uwagę ile kosztuje wynajem powierzchni reklamowej w korzystnej lokalizacji tak inwestycja szybko się zwraca. Jeśli tylko jest taka możliwość warto miejsce pod reklamę wyposażyć w należyte oświetlenie oraz zapewnić mu łatwość demontażu i montażu kreacji reklamowej. Mowa tutaj nie tylko o bilbordach do wyklejania plakatów ale i ramach do rozpinania banerów, rusztowaniach pod siatki mesh, czy specjalnych płotach.

Dobór reklamy, odbiór reklamy

Umieszczenie reklamy na elewacji, bramie i innych elementach w otoczeniu wymaga przemyślenia czy reklama nie za bardzo ogranicza widok z okien, widoczność drogi, czy będzie stosowna swoją treścią sąsiaduje z przedszkolem itd. Nie są to już kwestie techniczne związane z konstrukcją, jednak godne rozważenia, by skutek marketingowy nie był odwrotny do zamierzonego. NIby niewiele można zrobić z reklamą która psuje klimat otoczenia jedynie pod kątem estetycznym. Owszem można wnioskować o usunięcie reklamy, gdy jest niebezpieczna, grozi uszkodzeniem mienia, jest w bardzo złym stanie technicznym itp. ale usunąć reklamę, która się nie podoba, nawet kiedy jest to większość mieszkańców okolicy jest niezwykle trudno, co widać po wielu starówkach miast, gdzie zamieszczane są rozmaite konstrukcje pod reklamy z jeszcze bardziej wyszukanymi wydrukami, treściami.

Zostaw komentarz