Image

Jak pozyskać lojalnego klienta w gastronomii?

Co o tym sądzisz?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Klient, który z chęcią wraca do restauracji jest praktycznie na wagę złota. Dzięki takim właśnie osobom można liczyć na regularną sprzedaż oraz stałe przychody. Jak więc sprawić, aby pozyskiwać więcej takich klientów? Jak wpływać na ich decyzje i czy sieciom gastronomicznym łatwo to przychodzi?


Berdychowski Kwiecien2 2024

Co wpływa na lojalność klientów?

Na początek warto zastanowić się nad tym, co wpływa na to, że klienci są lojalni wobec restauracji? Czynników jest tak naprawdę cała masa, ale istotne jest to, że wszystkie opierają się na odczuwaniu większych lub mniejszych emocji, a przede wszystkim na otrzymywaniu większych korzyści niż u konkurencji. Ważne jest również dopasowanie się do potrzeb klientów. Duże znacznie ma jeszcze lokalizacja, wygoda, czy utrzymywanie wysokiej jakości oferowanych potraw i stworzenie pewnej więzi pomiędzy klientem a marką.

Daj się poznać klientom

Największym źródłem informacji oraz kanałem sprzedaży jest internet. Dlatego należy dobrze wykorzystać profile w mediach społecznościowych do budowania świadomości marki oraz jej wartościowego wizerunku. Warto wybierać tematy i historie z życia lokalu, które będą interesujące i angażujące. Jeśli prowadzi się wiele punktów gastronomicznych, to tworzenie treści dla odbiorców będzie przychodzić łatwiej.



Bardzo ważne jest również odpowiadanie na wiadomości od klientów oraz na ich komentarze pod postami lub oceną. Recenzje są niezwykle istotnym wyznacznikiem dla wielu klientów, którzy zastanawiają się nad wyborem lokalu. Dla samych restauratorów powinna to być cenna informacja o tym, jak są oni postrzegani i czy coś muszą zmienić lub ulepszyć.

Daj klientom coś od siebie

Klienci bardzo często szukają atrakcyjnych ofert, które będą dopasowane do ich potrzeb oraz możliwości finansowych. Nie każdego bowiem stać na jedzenie kawioru w wykwintnej restauracji, a inni chcą po prostu skosztować dobrego burgera. Do wyboru często motywuje ich element grywalizacji. Jeśli klient złoży zamówienie w restauracji i dostanie coś w ekstra do tego, to z pewnością taki lokal zapadnie mu w pamięć. Zbieranie punktów, otrzymywanie zniżek i rabatów, czy też wygodne zamawianie za pomocą aplikacji mobilnej ulubionych dań to ogromny atut, o czym świetnie wie PasiBus. Dla swoich klientów przygotował specjalną aplikację mobilną, o której więcej informacji można przeczytać na https://pasibus.pl/pl/pasiappka/.

Tego typu akcje promocyjne pozwalają budować więź z klientem i sprawić, że będzie on częściej wracał do restauracji. Ciekawym rozwiązaniem są także aplikacje do zbierania pieczątek, za które klienci otrzymują kupony ze zniżkami przy kolejnym zamówieniu. Walka o konsumentów jednak stale trwa i niezbędne jest wymyślanie nowych promocji, które pozwolą przyciągać ich do siebie. To klucz do sukcesu, o którym nie można zapominać.

Zostaw komentarz

DOŁĄCZ DO NAS

Reklama
Capchem Cup 2024 w remie

Get Update

Subscribe our newsletter to get the best stories into your inbox!

[mc4wp_form id=86]